15:45 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت توانیر

برنامه گذر از خاموشی ۱۴۰۰ اعلام شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین شرکت توانیر گفت: درحالیکه امسال کمتر از ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت بخش تولید افزوده شد، ۵۶۶۰ مگاوات از پیک را از طریق برنامه های مدیریت مصرف جبران کردیم و قادر هستیم با مقدار ۱۰ درصد از آنچه به بخش تولید در منابع و ساختار اختصاص داده میشود ، تابستان ۱۴۰۰ را به راحتی پشت سر بگذاریم.
تست برق مراکز حساس تهران مثبت شد
نماد برتر-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از برگزاری نهمین رزمایش کنترل آماده به کار مولدهای برق اضطراری خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از قطع برق مراکز مورد نظر مولدهای برق اضطراری وارد مدار و پس از یک ساعت نیز از مدار خارج و مراکز مذکور به برق شهر متصل شدند.
تصویب تمدید قرارداد خرید برق پاکستان از ایران
نماد برتر- کمیته هماهنگی اقتصادی هیات دولت پاکستان تمدید توافق خرید برق با شرکت توانیر ایران را تصویب کرد.
موافقت هیات دولت با تامین برق مصرف کنندگان ۵ مگاوات و بالاتر از بورس انرژی
نماد برتر- وزیر نیرو از موافقت هیات دولت با تامین برق مصرف کنندگان ۵ مگاوات و بالاتر از بورس انرژی خبر داد تا تولید کنندگان سریع تر به وجه دست یابند و مصرف کنندگان نیز با قیمت مناسب تری برق مورد نیاز را تأمین کنند.
همکاری توانیر و مجلس برای اجرای طرح برق مجانی
نماد برتر- سه عضو کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی نشست تخصصی با مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر، کلیات طرح "برق امید" را همسو با سیاست‌های کلان کشور در اصلاح الگوی مصرف و تحقق عدالت اجتماعی عنوان و همکاری طرفین برای نهایی شدن دستورالعمل‌ها و اجرای این طرح ملی را مورد تاکید قرار دادند.
برق مجانی در انتظار چه کسانی است؟
نماد برتر- طرح برق امید با هدف مدیریت مصرف و فرهنگسازی از دوماه دیگر رسما وارد مرحله اجرا خواهد شد که با اجرای آن کم مصرف ها دیگر از پرداخت قبض برق معاف می شوند حتی برای پر مصرف ها نیز این امکان وجود دارد که با کاهش مصرف از پرداخت قبض رهایی یابند.
جایگزینی کولر گازی فرسوده به کجا رسید؟
نماد برتر- در حال حاضر پنج میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده در ایران وجود دارد که این تجهیزات دو برابر کولرهای پربازده برق مصرف می‌کنند. طبق گفته سخنگوی صنعت برق مطابق مجوز شورای اقتصاد، در فاز نخست یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولرهای پرمصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار می گیرد.
سالانه چند کنتور برق هوشمند می شود؟
نماد برتر- مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر گفت: امسال برنامه های جدی را برای توسعه طرح هوشمندسازی صنعت برق در نظر گرفته ایم و برآورد می شود که سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی شود.
جایگزینی ۸۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار با شبکه سیم‌ مسی
نماد برتر- مدیرعامل توانیر گفت: جایگزینی ۸۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار با شبکه سیم‌ مسی در دولت تدبیر و امید میسر شد.
ایران می‌تواند کل نیاز برقی کشورهای همسایه را پاسخ دهد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ایران پتانسیل بالایی در حوزه صادرات برق دارد تاجایی که می توانیم با افزایش بهره وری و توسعه شبکه کل نیاز برقی کشورهایی که با آن ها مرز خاکی داریم را پاسخ دهیم.
قبوض کاغذی آب هم حذف خواهند شد
پایگاه خبری راد: دولت دوازدهم عزم خود را برای حذف قبوض کاغذی جزم کرده است و در حالی که از ابتدای مهرماه سال جاری برای مشترکین برق قبض کاغذی صادر نخواهد شد، پای قبوض کاغذی آب نیز به این ماجرا باز شده و به نظر می‌رسد این قبوض هم به زودی کوله بار خود را از زندگی مردم جمع خواهند کرد.
راهکار عبور از فصل گرما تشریح شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدیریت توأمان عرضه و تقاضا امسال به طور شفاف و قابل سنجش محقق شد و مایه افتخار است که با هماهنگی خوب همکاران در شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو شاهد آرامش شبکه برق کشور در فصل تابستان هستیم.
زغال سنگ ایران رینگ صادراتی بورس انرژی را گرم می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه معامله کالاها در این بورس به شفافیت کمک می‌کند، گفت: پیگیر هستیم که عرضه زغال سنگ در بورس انرژی ایران هم در رینگ داخلی و هم در رینگ صادراتی افزایش پیدا کند و بتوانیم بخشی از بازار زغال سنگ ایران را به بورس انرژی منتقل کنیم.
جزئیات نحوه حذف قبوض کاغذی برق
پایگاه خبری راد: قبوض کاغذی در لیست بایدهای دولت برای حذف شدن قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مشترکان برق از ابتدای مهرماه به جای دریافت قبض کاغذی برق اطلاعات مصرف خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد.
تنها یک لامپ!
پایگاه خبری راد: خاموشی در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان بار این دغدغه را از روی دوش ایران برداشت. به طوری که حتی با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار ایرانی در ساعات پیک مصرف، معادل نیروگاه اتمی بوشهر از مصرف برق کاهش خواهد یافت.